برگزاری 4441 ویژه برنامه انقلاب در کانون های مساجد گیلان
کد خبر: 3786245
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

برگزاری 4441 ویژه برنامه انقلاب در کانون های مساجد گیلان

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان از برگزاری طرح ملی «سرود انقلاب» خبر داد و گفت: در مجموع 4 هزار و 441 برنامه به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در کانون های مساجد سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 11 بهمن ماه در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه‌های دهه فجر، با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: در مجموع 4 هزار و 441 برنامه به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در کانون های مساجد سراسر استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری طرح ملی «سرود انقلاب» خبر داد و افزود: همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن، گروه سرود یک هزار و 400 نفره کانون‌های مساجد گیلان سرود «خمینی ای امام» و «ایران ما» را در گلزار شهدای رشت و 9 شهرستان دیگر برگزار می‌کنند.

این مسئول فرهنگی، بر لزوم حمایت از گروه‌های سرود کانون‌های مساجد تاکید کرد و ادامه داد: کانون‌های مساجد استان دارای ظرفیت مناسبی در این زمینه بوده و در مناسبت‌های ملی و مذهبی آماده اجرای همخوانی هستند.

رضوانی‌نژاد عرصه رسانه و‌ فضای مجازی را از محورهای برجسته فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد و تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اولین دوره «چهل مسجد؛ چهل خبرنگار» با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار شد و امیدواریم تا بهمن 98 این دوره را در سراسر استان برگزار کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان از برگزاری سیزدهمین دوره مسابقه قرآنی «مدهامتان» در این ایام خبر داد و بیان کرد: این مسابقه قرآنی در رشته‌های اذان، حفظ کل، حفظ جزء 30، قرائت تحقیق، اذکار نماز، نقاشی آیات و قرائت تقلید با حضور یک هزار و 340 شرکت کننده در انزلی برگزار می‌شود. از این تعداد 896 نفر مرد و 444 نفر زن هستند.

وی همچنین از تجلیل از هشت نفر از هنرمندان انقلابی با عنوان «انقلاب به روایت هنر» در رشت خبر داد و عنوان کرد: برگزاری مراسم خاطره‌گویی انقلاب در 40 مسجد شناسنامه دار انقلاب اسلامی، برگزاری فراخوان مجازی شعر وحدت اسلامی، فراخوان میرزاکوچک با عنوان «گیل مرد مجاهد»، برگزاری 16 یادواره شهدا در مساجد و برگزاری 10 نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این ایام است.

رضوانی نژاد خاطرنشان کرد: برگزاری 40 جشنواره غذا سنتی، برگزاری 40 دوره مسابقات ورزشی از جمله فوتسال، پیاده‌روی و...، برگزاری 40 محفل انس با قرآن با حضور قاریان استانی، برگزاری سوگواره یاس نبوی و برگزاری 16 مسابقه حفظ سوره فجر در 16 شهرستان از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام الله دهه فجر است.

انتهای پیام

captcha